عدد همسایگی یک گراف

پایان نامه
چکیده

مجموعه s از رئوس گراف g را مجموعه همسایگی گراف g می نامند اگر g = u ??s ?n (?)? که ?n(?)? زیر گرافی از g است که توسط راس ? و همه روس مجاور با ? القا می شود. عدد همسایگی برای گراف g مینیمم اندازه مجموعه های همسایگی g است. این پارامتر در سال 1985 توسط e.sampathkumar و prabha s.neeralagi معرفی شده است. و در سال 1990 توسط p.p.kale و n.v.deshpande [5] کران های جدیدی برای این پارامتر ارائه شده است و همچنین در سال 2010 توسط b.chaluvaraju و v.lokesha و c.nandeesh kumar [4] با ارائه تعریف s1} و s2 دو مجموعه همسایگی مجزا ازهم در g هستند?+2(g) = min { |s1|+ |s2| : عدد همسایگی به عدد همسایگی دوگان تعمیم داده شده است. در واقع در مطالعات قبلی پارامتر فوق برای کلاس های خاصی از گراف ها تعیین گردیده و کران هایی برای آن ارایه شده است. در این پایان نامه ضمن مطالعه این پارامتر، پارامترهای مشابهی را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عدد هال، شاخص هال و عدد کلی هال یک گراف

اگر gیک گراف ساده متناهی باشد و برای راس vیک مجموعه(لیست) متناهی از رنگ ها تخصیص داده شده باشد، مساله اصلی پیدا کردن شرایطی است که تحت آن شرایط بتوان گراف gرا با این تخصیص لیستی طوری رنگ آمیزی کرد که رئوس مجاور رنگ متمایز دریافت کنند.شرط لازم برای چنین رنگ آمیزی شرط هال نامیده می شود.

عدد احاطه ای فرعی در یک گراف

فرض کنید یک گراف همبند باشد. برای رئوس متمایز و ، فاصله فرعی ، طول بلندترین مسیر بین و در است. یک مسیر به طول را یک مسیر فرعی می نامند. مجموعه از رئوس را یک مجموعه فرعی می نامند هرگاه هر رأس از در یک مسیر فرعی برای برخی اعضای مانند و قرار گیرد. مینیمم اندازه یک مجموعه فرعی را عدد فرعی نامیده و با نماد نشان می دهند. مجموعه فرعی که هیچ زیرمجموعه سره آن یک مجموعه فرعی نباشد را مجموعه فرعی مینیمال ...

15 صفحه اول

کرانهایی برای عدد k-احاطه ای یک گراف

در این پایانامه کرانهای بالا و پایین برای عدد k-احاطه ای ارایه میکنیم.

عدد تحمیلی رومی گراف ها

عدد تحمیلی یک پارامتر مهم در گراف است که بر پایه شناخت کامل عدد غالبی می باشد. یک زیرمجموعه از مجموعه رئوس را مجموعه غالبی می نامیم اگر همسایگی بسته آن برابر رئوس گراف شود. عدد غالبی گراف برابر مینیمم سایز در میان مجموعه های غالبی است. عدد تححمیلی در یک گراف غیر جهت دار برابر مینیمم تعداد یال هایی است که با حذف آن ها گرافی با عدد غالبی بزرگ تر به دست آید. در این پایان نامه عدد تحمیلی و عدد تحمی...

عدد تحمیل کننده در گراف

فرض کنیدکه g گرافی با جورسازی کامل m باشد. عدد تحمیل کننده جورسازی کامل m، کمترین تعداد یال هایی در s زیرمجموعه m می باشد که در آن s مشمول درهیچ جورسازی دیگری نباشد.

15 صفحه اول

عدد پوچساز در گراف ها

فرض کنید ( g=(v,e گرافی با مجموعه رئوس v ویالهایe باشد.عدد پوچساز گراف g بزرگترین عدد صحیح k است به طوری که مجموع k جمله اول دنباله درجات غیرکاهشی g حداکثر برابر تعداد یال های g باشد.در این پایان نامه کران بالا برای اعداد احاطه ای برحسب عدد پوچساز ارائه می دهیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - تبریز - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023